Avantages de les campanyes email màrqueting i SMS màrqueting

L'email màrqueting i el SMS màrqueting et poden donar els resultats que busques

En màrqueting no es tracta de plantejar accions que competeixin o es solapin, sinó utilitzar els canals perquè sumin cap als objectius definits en les accions o campanyes.

Els canals per arribar al nostre públic no son rivals perquè tots són diferents i complementaris. Així que la pregunta que hauries de fer-te no és “quina és millor, correu electrònic o SMS?” La qüestió és com combinar-los per aconseguir els teus objectius esprement el millor de tots dos.

email marqueting i sms marqueting al mòbil
Avantatges de combinar email i SMS

És possible treure benefici de la combinació de l’enviament de correus electrònics i missatges al mòbil perquè el correu electrònic està present en pràcticament totes les estratègies de màrqueting B2B, però també perquè la taxa d’obertura d’un SMS és del 97%.

Els usuaris tenen el mòbil a prop tot el dia i podem aprofitar-ho per aplicar els seus avantatges on no arriba el correu, i viceversa.

Per optimitzar la rendibilitat, la millor opció és fer un mix de mitjans que combini un primer enviament amb la informació completa per correu electrònic i un segon per SMS segmentan

Principals avantages email mkt + SMS
  1. Cobrir qualsevol termini de temps
    La immediatesa de l’SMS és el que aconsegueix tan bons resultats, però també és cert que no totes les campanyes són urgents o prioritàries (resposta en minuts o el mateix dia), de manera que l’email màrqueting permet abastar terminis de temps una mica més llargs (una setmana, un mes). D’aquesta manera, combinant tots dos canals, és possible estar present en diferents moments del customer journey.

  2. Assegurar la lectura
    Potser perquè estem enganxats al mòbil, algunes vegades desconnectem o traiem les dades per aprofitar la bateria. En aquests casos, els SMS funcionen millor que el correu electrònic perquè no necessiten Internet. A més, les possibilitats de segmentació dels dos canals permeten triar els millors moments per fer els enviaments i així de pas augmentar el temps de lectura.

  3. Abarcar tota mena d’informació
    Per definició, un SMS és curt. La seva limitació despai fa que sigui directe i perfecte per a notificacions de consum ràpid. En canvi, un email pot contenir tota mena d’informació (imatges, vídeos, botons), de manera que quan combinem tots dos ens assegurem tant la lectura ràpida d’un avís al mòbil com la més reflexiva que, per exemple, es pot aconseguir amb una newsletter.

  4. Proporcionar una bona experiència el client
    Cobrir diferents moments amb diferents canals és una manera de demostrar a lusuari que ens preocupa garantir un bon servei. Us assegurem que us acompanyem i podeu confirmar que estarem a prop, sigui durant un procés concret o en general durant la seva relació amb la marca.

  5. Donar un suport més eficient
    Per ajudar l’usuari és necessari interactuar-hi en diferents canals i que cadascú tingui el seu ús prioritari basat en quin és el més adequat per a les diferents situacions. Per exemple: una confirmació d’identitat al mòbil mentre es realitza un pagament en línia és més urgent que l’avís per correu electrònic que el paquet ha arribat al magatzem.
email marqueting al mòbil
Recomanacions a tenir en compte

És un error repetir a tots dos canals el mateix tipus de comunicació. Es produeix una saturació que pot repercutir negativament en com l’usuari ens percep i portar-lo a donar-se de baixa o voler deixar de ser client.

Una bona pràctica és reforçar els missatges, no duplicar-los. Combinar email marketing i SMS és un exercici perquè, com dèiem anteriorment, l’usuari sàpiga què esperar a cadascú i pugui donar-te consentiment per rebre tant correus com SMS.

Hi ha diverses situacions que demostren que la combinació de canals és l’estratègia més eficient, encara que depèn de cada model de negoci saber quan usar-los.

Alguns exemples:

Gestió eficient d’esdeveniments

Si organitzeu un esdeveniment, l’email màrqueting és la forma més directa d’aconseguir registres a congressos o webinars. Podeu enviar el programa amb temps o oferir incentius. També serveix per a avisar de reunions o cites d’empreses de serveis, com ara tallers mecànics o salons de bellesa.

El complement és fer ús del SMS màrqueting per enviar els recordatoris d’última hora i no perdre oportunitats comercials de l’equip de vendes. O per enviar la possibilitat de cancel·lar o moure de dia la cita mèdica.

Creació d’expectatives

Quan diversos canals treballen junts de forma complementària, s’aconsegueix impactar positivament a l’usuari. Treu rendiment de la taxa d’obertura alta per generar expectativa cap a un altre canal amb un teaser: envia un SMS uns dies abans de la convocatòria oficial, només dient que estiguin atents que aviat rebran un correu amb informació exclusiva o un descompte especial.

Promocions més rendibles

Hi ha moments en què pot semblar apropiat bombardejar l’usuari amb diversos missatges repetitius, però no sol ser una bona idea encara que sigui una promoció molt atractiva i amb caducitat com el Black Friday.

Per optimitzar la rendabilitat, la millor opció és fer un mix de mitjans que combini un primer enviament amb la informació completa per correu electrònic i un segon SMS segmentant per als que més possibilitats tenen de completar la compra, com per exemple els que han fet clic o els que han deixat alguna dada a la cistella de la compra o en el formulari de registre.