Els canals per arribar al nostre públic no son rivals perquè tots són diferents i complementaris. Així que la pregunta que hauries de fer-te no és “quina és millor, correu electrònic o SMS?” La qüestió és com combinar-los per aconseguir els teus objectius esprement el millor de tots dos.
És possible treure benefici de la combinació de l’enviament de correus electrònics i missatges al mòbil perquè el correu electrònic està present en pràcticament totes les estratègies de màrqueting B2B, però també perquè la taxa d’obertura d’un SMS és del 97%.
Els usuaris tenen el mòbil a prop tot el dia i podem aprofitar-ho per aplicar els seus avantatges on no arriba el correu, i viceversa.
Per optimitzar la rendibilitat, la millor opció és fer un mix de mitjans que combini un primer enviament amb la informació completa per correu electrònic i un segon per SMS segmentan
És un error repetir a tots dos canals el mateix tipus de comunicació. Es produeix una saturació que pot repercutir negativament en com l’usuari ens percep i portar-lo a donar-se de baixa o voler deixar de ser client.
Una bona pràctica és reforçar els missatges, no duplicar-los. Combinar email marketing i SMS és un exercici perquè, com dèiem anteriorment, l’usuari sàpiga què esperar a cadascú i pugui donar-te consentiment per rebre tant correus com SMS.
Hi ha diverses situacions que demostren que la combinació de canals és l’estratègia més eficient, encara que depèn de cada model de negoci saber quan usar-los.
Gestió eficient d’esdeveniments
Si organitzeu un esdeveniment, l’email màrqueting és la forma més directa d’aconseguir registres a congressos o webinars. Podeu enviar el programa amb temps o oferir incentius. També serveix per a avisar de reunions o cites d’empreses de serveis, com ara tallers mecànics o salons de bellesa.
El complement és fer ús del SMS màrqueting per enviar els recordatoris d’última hora i no perdre oportunitats comercials de l’equip de vendes. O per enviar la possibilitat de cancel·lar o moure de dia la cita mèdica.
Creació d’expectatives
Quan diversos canals treballen junts de forma complementària, s’aconsegueix impactar positivament a l’usuari. Treu rendiment de la taxa d’obertura alta per generar expectativa cap a un altre canal amb un teaser: envia un SMS uns dies abans de la convocatòria oficial, només dient que estiguin atents que aviat rebran un correu amb informació exclusiva o un descompte especial.
Promocions més rendibles
Hi ha moments en què pot semblar apropiat bombardejar l’usuari amb diversos missatges repetitius, però no sol ser una bona idea encara que sigui una promoció molt atractiva i amb caducitat com el Black Friday.
Per optimitzar la rendabilitat, la millor opció és fer un mix de mitjans que combini un primer enviament amb la informació completa per correu electrònic i un segon SMS segmentant per als que més possibilitats tenen de completar la compra, com per exemple els que han fet clic o els que han deixat alguna dada a la cistella de la compra o en el formulari de registre.
OFICINA BARCELONA
C/ d'Espinoi, 8-10 local 1
08023 Barcelona
OFICINA VIC
C/ Camí de la Tolosa, 9, oficina 8 (Magnet Coworking)
08500 Vic
Newsletter
INFORMA’T de tot el que fem
PROGRAMA KIT DIGITAL COFINANCIADO POR LOS FONDOS NEXT GENERATION (EU) DEL MECANISMO DE RECUPERACIÓN Y RESILIENCIA.