Què és ChatGPT, com fer-lo servir i alguns exemples

Què és ChatGPT?

ChatGPT és un sistema de xat basat en el model de llenguatge per Intel·ligència Artificial GPT-3 desenvolupat per l’empresa OpenAI.

ChatGPT és un sistema de xat basat en el model de llenguatge per Intel·ligència Artificial GPT-3 desenvolupat per l’empresa OpenAI.

ChatGPT és una eina de llenguatge natural basada en la intel·ligència artificial que permet als usuaris mantenir converses amb un programa de computació.

Està dissenyat per comprendre i processar el llenguatge natural i proporcionar respostes precises i efectives a les preguntes dels usuaris en una varietat de temes molt àmplia.

ChatGPT és una eina versàtil i eficient per a la resolució de problemes i la gestió de consultes, i pot ser utilitzat en una àmplia varietat de plataformes i dispositius.

home web chatgpt

Com utilitzar ChatGPT

Si heu utilitzat un cercador en algun moment de la vostra vida, com Google o Yahoo, o si heu mantingut una conversa per mitjà d’una plataforma de missatgeria instantània, ja teniu gran part del camí recorregut per començar a utilitzar ChatGPT.

La plataforma és realment simple i consisteix en una caixa de conversa on pots inserir la pregunta, sol·licitud o dubte que tinguis en un format de text.

N’hi haurà prou executar la consulta per obtenir una resposta detallada de la teva pregunta, així com l’opció de qualificar positivament o negativament la mateixa.

A grans trets, el principal avantatge que pot oferir ChatGPT per als negocis rau en l’eficiència de processos i la inclusió de tecnologies intel·ligents dins de l’ecosistema de l’empresa. Però també hi ha alguns beneficis específics que ofereix aquest sistema.

pantalla web chatgpt
El format de diàleg permet que ChatGPT respongui preguntes de seguiment, admeti els seus errors, desafii premisses incorrectes i rebutgi sol·licituds inadequades.

Exemples d’aplicació de ChatGPT a les empreses

Els chatbots són el millor exemple d’ús de ChatGPT ja que el funcionament del sistema es basa en xats.

Revisem com ChatGPT pot ajudar a la teva empresa amb alguns exemples publicats recentment per Hubspot en el seu blog.

1. Creació de chatbots

Els chatbots són el millor exemple d’ús de ChatGPT ja que el funcionament del sistema es basa en xats.

Per aprofitar les seves funcionalitats, OpenAI ofereix una API que integra ChatGPT i Whisper per utilitzar-los dins una gran diversitat de llocs web.

Per exemple:
• Snapchat compta amb una eina que permet als usuaris generar continguts creatius i obtenir recomanacions directament a l’aplicació, augmentant les seves capacitats conversacionals.
• Instacart és una altra plataforma que utilitza el motor conversacional per oferir als visitants informació útil sobre aliments, sota demanda.
• Shopify millora lexperiència de l’usuari mitjançant l’ús de l’API. En aquest cas, un assistent de compres acompanya el visitant durant tot el recorregut, fent recomanacions i responent les preguntes.
• Speak és una plataforma d’aprenentatge d’idiomes que utilitza ChatGPT per crear converses contextuals amb l’usuari mitjançant el xatbot.

3. Producció de continguts creatius

Si no comptes amb un equip de màrqueting per al teu lloc web, bloc o xarxes socials, el més segur és que hagis tingut problemes per generar continguts que provoquin interaccions amb els visitants. Al final del dia, el màrqueting és tot un tema despecialització que requereix experiència i bon ull.

ChatGPT és un gran suport per optimitzar aquestes estratègies, especialment quan es tracta de la creació de continguts textuals, com al copywriting per SEO. Per exemple, podeu demanar al sistema que us generi idees de publicacions originals, suggeriments de temes d’interès o fins i tot que redacteu els continguts que acompanyaran a les vostres publicacions.

D’aquesta manera, el teu equip de màrqueting pot dedicar el seu temps al disseny visual dels teus continguts i a explorar per estratègies, o bé es pot dedicar a validar els continguts i a crear paràmetres específics per a la plataforma.

2. Redacció de correus

Fins i tot, si no has adquirit l’API d’OpenAI, hi ha moltes altres funcions que pots aprofitar amb la versió gratuïta de ChatGPT. Com que el sistema pot generar textos amb les especificacions que presentis, pots utilitzar-lo per redactar documents oficials, cartes o correus electrònics de forma molt més personalitzada.

Per exemple: demanar al bot que escrigui un correu electrònic amb un remitent específic, per un assumpte i amb cert to. D’aquesta manera, pots personalitzar completament l’atenció o el seguiment al client. Així mateix, generar plantilles per a diferents temes amb la seguretat que tenen la formalitat deguda, que estan ben redactats i que tenen una bona ortografia.

Això també pot ser útil per escriure cartes formals a inversors oa socis comercials, així com per generar plantilles de contractes o formularis d’entrevistes. Només us haureu d’assegurar de revisar-los abans d’enviar.


4. Creació de síntesi informatives

Una altra de les funcions més importants del llenguatge és sintetitzar informació per ser comunicable a altres persones. I això és una cosa que fa a la perfecció ChatGPT.

De vegades, en generar reports o informes d’activitats volem incloure’n molts detalls. Si bé això és bo, també és desitjable que incloguem resums executius de fàcil consulta perquè la informació sigui comprensible als nostres empleats, líders, socis o companys de feina.

ChatGPT us permet ingressar textos d’extensió considerable i demanar-vos que sintetitzeu les idees principals en un paràgraf i que el redacteu en un to molt més simple o complex.

Així, pots fer ús d’aquestes tecnologies no només per a la gestió de les relacions externes, sinó també les internes i operatives.

5. Investigació i extracció de dades

Com que ChatGPT és encara una versió prototip d’un programa computacional a les planes, la seva principal funció és només la investigació. Fins i tot quan parlem de la seva modalitat Plus, aquesta eina no es pot utilitzar per als fins comercials o empresarials de les organitzacions amb llibertat.

Per això cal comprar la llicència de l’API.

Tot i això, qualsevol de les tres opcions funciona adequadament per recopilar informació. Per exemple, pots fer preguntes simples que en fer-les en un cercador podrien treure’t molt de temps, com ara:

• Quina és la població de nens de 15 anys a Xile?
• Quin és l’índex borsari d’Apple?
• Quines idees de negoci prometen un alt retorn d’inversió?

Preguntes d’aquest tipus et poden ajudar financerament, operativament i empresarialment per trobar nous mercats, generar idees innovadores de negocis o avaluar la teva competència.