Metricool, la plataforma especialitzada en social media, acaba de publicar els resultats del seu Estudi Instagram 2023.
Com els professionals, creadors de contingut i comptes de marca usen Instagram amb dades concretes.
L’estudi analitza 316.394 comptes d’Instagram professionals, 2.518.408 posts, 9.419.426 stories i 1.068.716 Reels.
El format amb més abast i interaccions continua sent els Reels encara que veiem com ha decrescut significativament l’abast en comparació a l’estudi anterior.
L’abast de mitjana dels Reels continua sent el doble que el dels post del feed, tot i que aquest mateix abast s’ha reduït fins a un màxim del 76% versus l’any anterior.
Conclusió: abans era més senzill impactar amb moltes més persones usant el format Reels. Avui dia, aquest abast s’ha vist reduït malgrat que els Reels segueixen sent el format amb més abast.
Per tant, cal seguir usant la resta de formats segons els objectius que es vulguin assolir.
Reels: Permet arribar a més persones que encara no coneixen la teva marca.
Carrusels: Ajuden a generar més interaccions amb la teva comunitat.
Stories: Les stories són importants per mantenir l’engagement amb els seguidors més fidels. A més, observem que tenen un bon abast als comptes amb menys seguidors.
Imatge al feed: De la mateixa manera que els carrusels, ajuden a generar interacció amb la teva comunitat. L’elecció entre un carrusel o un post d’imatge o vídeo és al missatge que vols comunicar.
Els Reels com hem comentat anteriorment. Sense tenir en compte els Reels, el format que ocupa la 2a posició són els carrusels, que superen els post amb imatge tant en abast com en interaccions.
De fet, aquest any les interaccions en el format post han baixat un 17,51% respecte al 2022, igual que el nombre de post d’imatge que es publiquen.
Podem observar que la dada es manté en el temps. Igual que en els estudis de 2022 i 2021, s’observa una tendència clara: els comptes amb més seguidors tenen una freqüència de publicació més alta que els comptes amb menys seguidors, tant en stories, Reels i publicacions del feed.
L’hora en què més persones hi ha connectades a Instagram es manté en el temps. La millor hora per publicar a Instagram són les 8PM, seguida de prop de les 3PM inclòs el cap de setmana.
La pitjor hora serien les 5am, tot i que a partir de les 10PM hi ha una baixada dràstica.
El millor dia per publicar a Instagram és dilluns i dijous. Tot i que per veure aquesta diferència cal veure les dades en detall, ja que la variació és mínima i pot dependre del sector.
La primera dada en comparativa amb l’estudi de l’any anterior que sorprèn és la mitjana de reducció d’abast a totes les publicacions, inclosos els Reels.
Reels: La baixada més gran. 76,88% en relació amb el 2022.
Això és degut a que actualment són moltes les marques i creadors que usen Reels i que Instagram l’any anterior va afavorir el nou format a través del seu algoritme.
Post: La baixada és del 16,40% en comparació de l’any anterior.
Stories: Les stories baixen en un 11,80%.
És el format que l’abast ha reduït menys. Ja que els comptes més petits (d’entre 0 i 10K seguidors) han pujat l’abast de stories.
Consulta tota la informació de l’estudi anual d’Instagram 2023 de Metricool. La plataforma Metricool s’ha convertit en un dels punts de trobada més importants per a marketers, social media managers i agències que gestionen comptes professionals d’Instagram.
OFICINA BARCELONA
C/ d'Espinoi, 8-10 local 1
08023 Barcelona
OFICINA VIC
C/ Camí de la Tolosa, 9, oficina 8 (Magnet Coworking)
08500 Vic
Newsletter
INFORMA’T de tot el que fem
PROGRAMA KIT DIGITAL COFINANCIADO POR LOS FONDOS NEXT GENERATION (EU) DEL MECANISMO DE RECUPERACIÓN Y RESILIENCIA.