La plataforma de gestió de xarxes socials Metricool ha publicat recentment l'Estudi TikTok 2023.
Aquest estudi intenta respondre a les grans preguntes que ens fem tant els professionals del màrketing digital com els propis creadors de continguts o influencers.
Quants vídeos pujar al dia? Quant ha de durar un vídeo de TikTok? Quina és la millor hora per a penjar un vídeo? Què importen més les visites o els likes? Quin contingut és més viral a TikTok? Què fer per a guanyar més seguidors? I moltes d'altres ...
Aquesta anàlisi aglutina tots els comptes investigats, sense distinció per sector, per a trobar tendències generals.
A més de basar-te en aquestes dades sempre és aconsellable que analitzis la teva pròpia estratègia en xarxes socials i mesuris l'evolució de les teves publicacions i compte de TikTok.
Vídeos analitzats
Comptes (personal i business)
Període anàlisi (dies)
L'estudi analitza 17.936 comptes business i 30.655 comptes personals (de creadors i marques personals) de diferents grandàries perquè així sigui més fàcil comparar i analitzar si la teva estratègia a TikTok segueix la tendència.
L'objetiu de l'estudi TikTok 2023 és analitzar amb dades a la mà què passa a TikTok perquè creadors, marques i professionals del social media puguin prendre millors decisions i definir una millor estratègia a xarxes socials.
Amb aquest estudi donem resposta a les grans incògnites de TikTok.
METRICOOL
En vista a les dades podria semblar que és millor tenir un compte personal que un compte d'empresa. No obstant això, la realitat és que les diferències observables aquí podrien concloure què els comptes personals pertanyen a Influencers i creadors de contingut individuals i que podrien tenir més afinitat amb l'audiència o carisma, generant més interaccions.
Però cap evidència clara apunta al fet que és millor tenir un compte personal que d'empresa.
És la mètrica que més enlluerna en entrar a un perfil, però si alguna cosa sabem és que TikTok va canviar les regles del joc, ja que consumir contingut no depèn de donar a seguir a un compte, si no del comportament de l'usuari sobre la base dels vídeos que consumeix. Les dades de l'estudi així ho confirmen.
Necessito seguidors perquè els meus vídeos tinguin visualitzacions?
Definitivament no.
Si observem el ràtio de visualitzacions de vídeos en comparació amb el nombre de seguidors del compte que els publica, veiem clarament que els vídeos són exposats a una audiència major.
L'important és el contingut i no tant qui el publica, així que tots els vídeos tenen l'oportunitat d'obtenir visualitzacions.
A TikTok, a diferència d'altres xarxes socials, el engagement creix segons augmenta la grandària del compte. Com a excepció estan els comptes més petits on es compleix la norma de major número de followers en el total de visualitzacions.
Observem que els vídeos que obtenen més visualitzacions tenen una durada mitjana de 41,8s enfront dels 32,2s dels menys virals.
Si observem la mitjana de visualitzacions per vídeo en funció de la durada, veiem que els vídeos amb més durada obtenen més visualitzacions.
Una altra de les grans incògnites de TikTok és saber quan o com es viralitza un vídeo. Tant de bo l'estudi pogués donar-te aquesta fórmula màgica, però a falta de saber-ho amb exactitud bones són les dades. I aquestes són les conclusions.
Quina és la durada dels vídeos per grandària de compte?
D'una banda, es pot observar una certa tendència sobre la durada.
Els comptes amb major número de followers (Huge) tendeixen a publicar vídeos més llargs (mitjana de 40,5s) que els comptes amb menor número de followers (Tiny: mitjana de 31,2s).
A la vista de les dades de l'anàlisi, de gairebé 2 milions de vídeos, veiem que segons creix el compte en número de followers major és la durada dels vídeos que aconsegueixen més visites. Igual que els vídeos que més visites aconsegueixen, independentment de la grandària del compte, són vídeos de major durada.
Un dels temes més comentats sobre TikTok és que la constància es premia. Segur que has sentit: “Publica un vídeo cada dia i veuràs”.
Quant hi ha de cert en aquests consells? Si comencem observant la tendència, veiem que a major grandària de compte, la freqüència de publicació s'intensifica.
Tant és així que, de mitjana, els comptes Huge (Nº de Seguidors +50.001 i/o Nº de Visualitzacions +25.001) estarien mantenint una freqüència mitjana de 2 vídeos al dia enfront d'una aproximació d'un vídeo cada 2 dies dels comptes Tiny (Nº de Seguidors 0-100 i/o Nº de Visualitzacions 0-500)
Considerant una freqüència de publicació estàndard de 3 vídeos per setmana, veiem que a major freqüència de publicació s'observen més taxes d'interacció o visualització per vídeo, encara que en el *engagement no té una diferència significativa.
La millor hora a TikTok són les 20h tots els dies de la setmana, excepte els dissabtes que mostren que el millor horari són les 18.00h.
TikTok proporciona les millors hores i dies de cada compte en funció de les hores a les quals la teva audiència està connectada.
El dia que de mitjana s'aconsegueixen major nombre de visites, després d'analitzar els gairebé 2M de vídeos, és el divendres.
I el dia que els vídeos reben major nombre de comentaris és el dimarts seguit molt de prop del divendres.
El diumenge és el dia en què es publiquen menys vídeos i el dimarts el dia en què més vídeos es publiquen.
A TikTok pots veure les fonts de trànsit per a conèixer la procedència de les teves impressions. Si les impressions provenen de Per a tu, perfil personal o seguint.
Gràcies a això hem pogut analitzar totes les fonts de trànsit per a treure conclusions dels comptes business, aquí no entrarien els comptes personals perquè no tenen aquestes dades.
Quina font de trànsit porta més visualitzacions en *TikTok?
Si observem en quin percentatge contribueix cadascuna de les fonts a la visualitzacions dels vídeos, veiem que la principal font per la qual obtindràs visites als teus vídeos és la secció “For You” de TikTok. De mitjana, la seva contribució estarà prop del 75%, seguida molt des de lluny de la secció de “Follow” amb un 8.49%, el perfil personal (3,66%) i la cerca (2.81%).
La resposta és No.
Ja que aquest seria el trànsit que arriba al teu vídeo després que l'usuari cliqui en l'etiqueta i després en el teu vídeo i d'igual forma amb els sons. Encara així tots dos factors poden ajudar al fet que el teu vídeo es classifiqui millor de cara a l'algorisme.
Tot apunta al fet que l'algorisme de TikTok és prou selectiu com per a decidir quin tipus de contingut interessa a cada persona sense importar el lloc que vol ocupar el compte que publica el vídeo.
En utilitzar sons i etiquetes en tendència és més probable que competeixis amb un alt volum de continguts. L'exposició dels teus vídeos (principalment per la secció de ForYou) dependrà de molts més factors que puguin competir per aquesta ona de tendència.
Un estudi per saber més de com crear continguts a TikTok amb èxit. Dades i recomanacions.