Com cada inici d’any, es publiquen diversos estudis o continguts que fan referència a tendències sobre temes relacionats amb el màrketing digital.
En aquest cas, compartim les tendències en email màrqueting pel 2023 publicades per Acrelia, plataforma especialitzada en email màrketing i sms.
Aquest article és una projecció basada en l’experiència de la plataforma amb l’objectiu que serveixi per orientar les campanyes d’email màrketing, que destaquin per sobre de la resta i aconsegueixin els objectius marcats.
Aquestes idees que proposem en aquest post les tindrem en compte a l’hora de definir estratègies email màrketing pels notres clients.
Cal ser prudent. Si una cosa funciona no fer grans canvis, però es poden fer proves (test) i veure resultats. Afegir-les de manera progressiva fins aconseguir millorar resultats.
Els nostres clients esperen unes newsletter’s impactants, però també amb continguts interessants.
I sempre complint el RGPD.
La taxa d’obertura ha estat, durant molt de temps, una mètrica clau per saber si un enviament funciona o no. Les noves polítiques de protecció de la privacitat, però, han fet que aquesta taxa sigui menys fiable. Això no vol dir, en cap cas, que s’hagi de deixar de comptabilitzar, només que cal complementar aquest percentatge amb d’altres que siguin més rellevants.
La nostra recomanació basada en aquesta tendència és que repassis de manera més exhaustiva els teus informes d’estadístiques i comprovis si la evolució de la taxa de clics o el temps de lectura mesuren millor els teus objectius. Pot donar-se el cas que hagis de valorar de manera diferent el teu butlletí mensual i les teves campanyes d’email màrqueting per tal que la gestió de la protecció de dades no afecti els teus resultats.
Per què tot i ser tant comú i tenir tanta presència a les xarxes socials, l’User Generated Content (UGC) no acaba de fer-se un lloc en l’email màrqueting? La resposta és cosa del passat, ja que mica en mica anem veient com es van integrant, a diferents campanyes, continguts generats per clients.
Aquest tipus de contingut resulta molt útil quan es tracta de promocionar productes o serveis i per això és bona idea incloure alguna imatge, frase o enllaç que parli d’ells. Així s’aconsegueix demostrar que l’empresa és una bona elecció pels potencials clients. És una gran eina de persuasió i alhora ens estalvia el fet d’haver de crear noves peces pel nostre compte.
A més, també es van planificant cada vegada més campanyes creades expressament per tal d’aconseguir material gràfic per part de l’usuari, com concursos o sortejos.
La intel·ligència artificial (AI) s’ha fet un forat dins els departaments de màrqueting de moltes empreses. Resulta de gran ajuda en la presa de decisions, també per escollir els missatges que s’envien als clients potencials gràcies a la seva capacitat de processament de dades, per exemple combinant resultats d’enviaments anteriors amb l’històric de compres per crear les comunicacions més adequades de manera molt personalitzada.
D’altra banda, la AI també està començant a guanyar terreny en la generació de continguts: hi ha eines que redacten textos i creen imatges que els acompanyin en qüestió de segons, per exemple per assumptes, crides a l’acció i capçaleres. Durant aquest 2023 seguirem sentint a parlar de les seves possibilitats.
La realitat augmentada (AR) i la virtual (VR) ja tenen presència en molts àmbits, tan domèstics com professionals. Traslladar aquestes tecnologies a les estratègies d’email màrqueting era només qüestió de temps. I ja han arribat, com a mínim per alguns dispositius mòbils.
Ara és possible enviar una simple imatge i que es converteixi en un objecte en 3D quan l’usuari hi faci clic. D’aquesta manera, la experiència és molt més immersiva i es fa més real la possibilitat de voler comprar allò que s’està provant de manera virtual.
El text pla avorreix als usuaris de les noves generacions, que prefereixen mantenir-se actius i poder interactuar amb allò que els rodeja. En el màrqueting a través del correu electrònic, aquesta tendència passa per afegir elements que es puguin manipular sense obligar-los a visitar el navegador.
Una manera d’aconseguir-ho és amb l’AMP (Accelerated Mobile Pages) ja que permet enviar emails interactius i que s’actualitzin en temps real. Això pot traduir-se en, per exemple, vídeos inserits que poden reproduir-se sense entrar a YouTube, jocs senzills que poden gaudir-se directament des del gestor de correu o ajustaments a productes, com talla o colors, abans de comprar-los.
Els missatges amb contingut interactiu provoquen un major impacte en el receptor, un fet que provoca que la imatge del remitent es vegi beneficiada positivament.
La tendència a incloure tot tipus de detalls de la base de dades és cada vegada més clara. Enviar un únic missatge és una cosa del passat, perquè els usuaris volen una demostració del fet que se’ls tracta com a persones, no com a una massa homogènia de subscriptors.
Fins i tot en les campanyes d’última hora, fetes amb poc temps de marge, es nota aquesta voluntat d’escollir millor amb qui es comunica la marca, especialment per personalitzar com es fa. Els continguts dinàmics són la millor eina per fer-ho possible sense haver d’invertir massa temps en preparar diferents variables dels enviaments i que cada tipus de públic objectiu rebi a la seva safata d’entrada un missatge diferent.
La clau per enviar el contingut adequat, en el moment adequat i als usuaris adequats és la híper-personalització, per exemple combinant diferents dades obtingudes del CRM. D’aquesta manera, cada client potencial rep allò que li interessa i és més probable que acabi convertint.
L’email màrketing és una aposta a llarg termini que pot construir-se de cop en crear la marca o sobre la marxa a mesura que es va necessitant.
Consells:
OFICINA BARCELONA
C/ d'Espinoi, 8-10 local 1
08023 Barcelona
OFICINA VIC
C/ Camí de la Tolosa, 9, oficina 8 (Magnet Coworking)
08500 Vic
Newsletter
INFORMA’T de tot el que fem
PROGRAMA KIT DIGITAL COFINANCIADO POR LOS FONDOS NEXT GENERATION (EU) DEL MECANISMO DE RECUPERACIÓN Y RESILIENCIA.