Lead generation: què és i com tenir èxit en la teva estratègia digital

El Lead generation és una estratègia de màrqueting digital imprescindible per vendre a internet

El lead generation (generació de leads) és la primera fase del lead management, en la qual es despleguen estratègies per a atreure clients potencials i obtenir dades personals de qualitat.​

La generació de leads o clients potencials és una estratègia de màrqueting digital que té per objectiu captar nous contactes que podrien estar interessats en els productes o serveis de la teva empresa.

Què és un lead?

Un lead és qualsevol persona que indica interès en un producte o servei de l’empresa i en tenim les dades. Per tant, és un client potencial que d’alguna manera detectem que té interès i possibilitat de comprar el nostre producte o servei.

Un lead qualificat és un client potencial que ha demostrat un interès genuí en els teus productes o serveis i que, a més, compleix certs criteris específics que el fan més propens a convertir-se en client.

Aquests criteris poden variar segons el negoci i la indústria, però solen incloure característiques demogràfiques, comportaments de compra passats, nivell d’interès i capacitat per fer una compra.

Per exemple, un lead seria un usuari que emplena un formulari, que se subscriu a una newsletter o que deixa les seves dades per a rebre més informació sobre un producte o servei determinat.

Alguns exemples de camps que podrien definir un lead B2B com a qualificat podrien ser:

  1. Nom i cognom
  2. Empresa
  3. Sector
  4. Càrrec que ocupa
  5. Email
  6. Volum de compra
  7. Zona geogràfica empresa

Lògicament, aquesta llista pot variar en funció de moltes variables, per exemple si el negoci és B2B o B2C, i la definició de client potencial que faci cada empresa.

Tipus de lead

Podem diferenciar principalment 2 tipus de leads qualificats:

  1. MQL: són les sigles en anglès de Màrqueting Qualified Lead, que significa «Lead Qualificat de Màrqueting». Un MQL és un prospecte o client potencial que ha estat identificat i avaluat per l’equip de màrqueting com tenir un major nivell d’interès en els productes o serveis d’una empresa, basat en uns certs criteris predefinits.
  2. SQL: un SQL, o Sales Qualified Lead, fa referència a tots aquells contactes que han pres accions que indiquen expressament a la teva força de vendes que existeix un interès legítim a adquirir un producte o servei.

La diferència entre un MQL i un SQL és l’interès i nivell de compromís respecte al nostre producte o servei, per la qual cosa cada tipus de lead requereix diferents anuncis, divulgació i missatges de la marca.

La generació de leads és una estratègia de màrqueting digital que té per objectiu captar nous contactes pel teu producte o servei. Treballant-los eficientment, els hem de convertir en clients.

Com aconseguir leads?

Els teus possibles clients escolten millor a un negoci o empresa si reben una comunicació per email (informació personal per a una oferta, prova o subscripció) o si els contactes per LinkedIn (per B2B) o altres xarxes socials, en lloc de rebre una trucada freda aleatòria o un email genèric d’algú que no té clar d’on ha tret les seves dades personals.

Ens hem de guanyar la confiança dels nostres possibles clients … i en un món tant global i digitalitzat no és una tasca fàcil.

Com fer-ho?

Algunes recomanacions:

  1. Conèixer i definir els nostres clients
  2. Definir continguts que li puguin ser d’interès i li aportin valor
  3. Publicar i compartir aquests continguts pels teus canals digitals
  4. Atraure aquests usuaris, guanyar la seva confiança perquè et deixin les seves dades

Com els podem atraure?

  1. Inclou un formulari de subscripció en la teva web o blog
  2. Crea landing pages que converteixi
  3. Treballa els CTA (Call to Action) a la web i xarxes
  4. Publica més contingut i de més qualitat
  5. Utilitza les xarxes socials per contactar, explicar coses i difondre els continguts
  6. Campanyes SEM (campanyes de pagament, per exemple Google ADS, META, Amazon ADS, LinkedIn ADS …)
  7. Un projecte SEO adaptat als teus objectius
  8. Webinars
  9. Sortejos i concursos
  10. Podcasts
lead genefration a linkedin
Les xarxes socials i els continguts et facilitaran el tràfic en el procés de captació i conversió.

Per què necessites generació de leads?

Necessites leads perquè l’embut de vendes o de màrqueting vagi avançant en les seves fases i aquests es converteixin finalment en un client potencial i una venda.

Una bona estratègia de generació de leads et permetrà aconseguir:

  • Oportunitats de negoci
  • Increment de vendes
  • Generació de negoci
  • Increment registres per la
  • BBDD de contactes
  • Reconeixement de marca
  • Autoritat online
lead generation

La nostra Solució Lead Generation guanyarà clients per la seva empresa

A Comblue treballem el canal de venda digital pels nostres clients, principalment a través de LinkedIn (B2B).

Definim plans digitals amb accions que tenen com objectiu aconseguir SQL (Sales Qualifield Leads).

Podem ser el teu SDR i aconseguir contactes comercials amb la nostra Solució Lead Generation a LinkedIn.

contactar amb l'equip de comblue

Últims continguts