Els resultats en SEO no són ni ràpids ni fàcils. Aquest és un tema de molta actualitat a la indústria del SEO,
Les empreses volen saber quan veuran l’impacte de la seva inversió (i amb raó), però el SEO no és com els mitjans de pagament (SEM), on els resultats es poden veure gairebé al mateix moment en que poses en marxa els anuncis.
I cal tenir clar que depenem de Google, els seus canvis, el seu algoritme i els seus objectius empresarials. Google domina el mercat de les cerques i pot canviar les regles i condicions en qualsevol moment. I aquests canvis, afectaran al nostre projecte SEO.
Cal temps per veure resultats amb el SEO. Però…de quant temps estem parlant?
Per respondre la pregunta, primer hem de definir les condicions del nostre projecte SEO i així, assegurar-nos que les mesures dels resultats siguin representatives. Hem de tenir les idees clares i ser realistes.
Quan es tracta de fer una estratègia SEO, és bàsic definir els objectius de l’acció i els KPI’s.
Quin significat tenen aquests conceptes en SEO? A continuació més informació sobre ells.
Tots dos són indicadors importants de l’èxit i, en darrer terme, dels resultats dels teus esforços, recursos i inversió.
En general totes les empreses d’un sector busquen objectius semblants. La realitat és que aquests objectius i KPI s’assemblen en la majoria dels casos a:
Per descomptat, marcar objectius consisteix a definir metes mesurables però realistes.
Per respondre la pregunta que ens hem fet al principi de l’article, ens centrarem en el temps que se sol trigar a veure resultats als principals KPI’s, entenent que els objectius solen ser molt més exclusius d’una empresa i canvien significativament en funció de diversos factors que ara no valorarem per ser molt concrets en cada cas..
El SEO hauria de donar resultats en un termini de 6 a 12 mesos. Per resultats, entenem un augment mesurable del trànsit i dels clients potencials o conversions.
No significa necessàriament que hagis aconseguit el teu objectiu, però qualsevol empresa que inverteixi en SEO ha d’esperar veure progressos en aquest termini de temps, tot i que a vegades aquest període es pot escurçar.
És impossible donar una dada que s’apliqui a totes les webs, i el millor que pot fer un SEO manager és donar una estimació aproximada basada en l’anàlisi del rendiment actual de la web i l’estratègia proposada.
No es pot obviar el fet que porta temps millorar el teu SEO, que no és ràpid.
Google (i altres motors de cerca) volen mostrar el millor resultat per a qualsevol consulta de cerca, i porta temps guanyar-se una bona posició i la seva confiança en el teu web.
Però amb l’estratègia adequada, de 6 a 12 mesos és un període prou llarg per a poder veure l’impacte dels esforços de SEO i poder justificar una inversió continuada.
Per a ajudar-te a comprendre millor quant temps es triga a veure l’èxit amb el SEO, donem un cop d’ull als factors que el determinen.
Treballar o no en un domini nou és un dels factors clau que influeixen en el temps que es triga a veure resultats SEO.
Un nou domini ha d’esperar veure resultats en un termini de 9 a 12 mesos, en lloc de 6 a 12. Un domini nou gairebé sempre trigarà més a tenir èxit que un ja establert, ja que encara no ha acumulat autoritat ni ha guanyat backlinks. En comparació, un domini establert normalment haurà guanyat almenys cert nivell d’autoritat i tindrà alguns backlinks.
Els resultats es poden veure molt més ràpid en nínxols de baixa competència i consultes de cerca de baixa competència que en els competitius.
Intentes posicionar una web per a paraules clau molt competitives (per exemple, «vols avió» «bitllets tren» «restaurant barcelona» «targetes de crèdit»)? Podries trigar 2 anys o més a aconseguir estar a la pàgina 1. D’altra banda, per a paraules clau locals o de menor competència, és possible obtenir resultats prometedors en un termini de 3 a 6 mesos.
No podem controlar l’historial d’una web ni la competència. Però el que sí que podem controlar (normalment) són els recursos que es destinen a un projecte SEO. Com més recursos puguis destinar al SEO, més ràpid veuràs resultats.
El recurs més important és el temps. Posem un exemple…
Dos webs de pimes catalanes competeixen per la mateixa paraula clau. Totes dues són conscients que els factors clau de l’èxit del SEO són el SEO tècnic, el contingut i els backlinks. Totes dues contracten els serveis d’una agència digital SEO. Per simplificar-ho, suposarem que tots dos llocs comencen en igualtat de condicions.
El lloc web A contracta l’especialista elegit durant 5 dies al mes, mentre que el lloc web B només ho fa durant 2 dies. Per descomptat, el lloc web A ha d’esperar veure resultats més ràpids.
Cadascun d’ells pot influir en que tinguem èxit en SEO, i cadascun d’ells pot influir en el temps qte tardem en veure resultats.
Si existeixen problemes tècnics de SEO en una web, hauran de resoldre’s abans que puguis experimentar el creixement que desitges veure.
El SEO tècnic fa referència a coses com:
Resoldre els problemes en algunes d’aquestes àrees tindrà un impacte major que en unes altres, però el fet és que qualsevol problema tècnic d’una web ha de solucionar-se, amb SEO i sense.
Probablement has sentit que el contingut és el rei, i la veritat és que el contingut continua sent un dels 3 principals factors de posicionament de Google. Per tant, el SEO no només és tècnic.
L’objectiu de Google és oferir els millors resultats per a una determinada consulta de cerca, així que per què un contingut pobre tindria un bon rendiment en els resultats de cerca? difícil ….
És important que donis prioritat a la creació d’un gran contingut que coincideixi amb la intenció del cercador, però pren-te el teu temps per a comprendre el que està posicionat i esbrinar com crear-lo una mica millor. Pots aprendre molt estudiant el contingut que ja funciona.
Un contingut de mala qualitat (o fins i tot mediocre) pot fer que tardes més a veure resultats, mentre que un contingut excel·lent, acuradament planificat i que aportació una cosa nova a un tema, pot ajudar el teu web a posicionar més ràpidament.
Juntament amb el contingut, els backlinks també són un dels 3 principals factors de posicionament de Google. Són indicadors de confiança i popularitat i tenen la capacitat de potenciar el posicionament d’una web.
Al cap i a la fi, els enllaços són essencialment vots de confiança entre dos webs. Però has d’entendre que poques vegades hi ha un camí fàcil per a aconseguir backlinks de qualitat.
Porta temps i sol implicar crear un gran contingut al qual altres persones vulguin enllaçar. I quan hi ha una bretxa de backlinks considerable amb els competidors, pot portar temps escurçar-la.
Dit això, no tots els backlinks són iguals, i els enllaços de major qualitat tenen, en última instància, la capacitat d’impulsar el posicionament més ràpidament que els backlinks de menor qualitat.
A comblue ho tenim clar. És la principal diferència entre la Solució SEO Professional i la Solució SEO Bàsic.
Estem interessats en saber més de les Solucions SEO de comblue.
OFICINA BARCELONA
C/ d'Espinoi, 8-10 local 1
08023 Barcelona
OFICINA VIC
C/ Camí de la Tolosa, 9, oficina 8 (Magnet Coworking)
08500 Vic
Newsletter
INFORMA’T de tot el que fem
PROGRAMA KIT DIGITAL COFINANCIADO POR LOS FONDOS NEXT GENERATION (EU) DEL MECANISMO DE RECUPERACIÓN Y RESILIENCIA.